Direktlänk till inlägg 1 maj 2014

Mascaratest

Av sminkoallergi - 1 maj 2014 17:34


Jag har superallergiska ögon. Jag kan t ex inte använda en ansiktskräm med parfym, för då reagerar ögonen. De allra flesta ögonkrämer triggar också igång allergin, och svårast av allt är att hitta en mascara som fungerar.

 
Jag går till butiken och frågar efter en nickelfri mascara som ska funka för allergiska ögon. De har gett mig alla möjliga mascaror. En del har funkat och en del inte. De som har funkat har tyvärr alltid upphört att produceras, när jag kommer för att köpa mascara nummer två när ettan är slut. Det kan göra mig galen! Jag vet inte hur mycket pengar jag har lagt ner på mascaror som jag sedan inte kunnat använda. Till och med Clinique som sägs vara så allergivänliga ger mina ögon allergiska anfall.
 
Men jag vill använda mascara. Det bara är så, så jag provar vidare. IsaDoras nya mascara Volume and Curl var det rabatt på, så jag köpte den på prov. Och det verkar som om det går hyfsat med ögonen faktiskt. Men jag drömmer fortfarande om en mascara som inte irriterar mina ögon det minsta lilla.
 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sminkoallergi - 23 mars 2014 19:20


  Nu har jag provat Avènes nya XeraCalm i ca två veckor, och det blir bara bättre och bättre dag för dag.       En allergiker bara måste älska så genomtänkta produkter som Avène nu tagit fram. De inte bara inte irriterar huden, utan de lug...

Av sminkoallergi - 10 mars 2014 13:52


  Nu är det äntligen dags att blåsa liv i min smink- och allergiblogg, nu när jag kommit med i Beautyclubs testpanel. Jag fick det här spännande paketet i brevlådan:     Det här är produkter ur Avènes nya produktserie för kropp, XeraCalm A.D...

Av sminkoallergi - 11 februari 2013 13:00

Flera olika märken har kommit ut med produkter som ska passa oss som har Rosacea. Ett av de första som fångade min uppmärksamhet var Clinique, www.clinique.se,  som har serien Redness Solutions. Den innehåller : Soothing Cleanser - Den här t...

Av sminkoallergi - 10 februari 2013 13:15

Jag hörde nyligen talas om Glossy Box, www.glossybox.se, och bestämde mig för att testa, trots att jag hade lite betänkligheter vad gäller allergivänligheten hos produkterna man får. Hur ska jag kunna veta om jag kan använda produkterna i boxen li...

Av sminkoallergi - 10 februari 2013 11:24

Jag säger bara det: La Roche-Posay, www.laroche-posay.se. Vilket annat märke skulle man kunna börja med när det gäller känslig hy? För ett och ett halvt år sedan blev jag så trött på att ständigt prova nya produkter som inte fungerade till mi...

Presentation

Skönhetsbloggen för dig med åldrande och känslig hy.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards